Friday, October 17, 2008

Seria

Perot dah kenyang,rase nak tido je kat restoran ni aku pikir...tapi perjalanan harus diteruskan...tak sampai Seria lagi ni..

Base Halliburton Brunei kat Seria...dari Miri maybe lebih kurang sejam lebih kot nak sampai...on the way tu, aku nampak platform2 kat laut...sebab lalu tepi laut...memang leh nampak ar platform2 tu...terkejot gak aku...dekat giler platform minyak ngan pantai...

Nak gi Brunei kene ikot highway...tapi aku rase tak macam highway langsung...macam jalan Kemaman nak gi Kerteh...tapi ade tol...pelik2...ape aku peduli bukan aku bayar tol tu..btol tak?

Sebelom sampai ke Seria, kene lepas imigresen dulu...mesti la kan...mane leh masuk camtu je...lagipon aku bukan pendatang...aku taknak masuk secare haram...haha...ha Brunei ni lagi pemurah dari Sarawak! die bagi aku tinggal sebulan...tapi Kuching bagi aku tinggal 19 hari je...perrgh tak caye aku...padahal aku orang Malaysia...

Pukul 4 lebih camtu aku sampai kat base Halliburton...base ni lagi kecik dari yang kat Kemaman...sampai je tros gi jumpe engineer2 Brunei dan bos2 sekalian...pastu kitorang dibawe ke tempat tinggal masing2...si amoi tinggal kat hotel...aku n sorang lagi tinggal kat apartment...tapi aku nak si amoi tinggal sekali ngan aku...bukan nye ape, kalau die ade senang ar sket,breakfast n dinner mesti die masakkan..hehe...

Apartment aku jauh sket dari bandar...hotel amoi kat dalam bandar...tapi due2 tempat kat Kuala Belait...susah aku nak cari makanan...so aku n lagi sorang ni beli siap2 barang2 dapur...dah macam orang bujang beb! haha...

No comments: