Saturday, October 25, 2008

Oh aku dipukau oleh Nasi Lalapan

Hari ni sabtu...tapi aku kene keje gak...demmit...tapi lambat sket la kluar rumah dan balik juge awal sket...kirenye half day la..tapi ok gak g keje sebab duk umah pon tak buat ape2..

Aku ingatkan hari ni pasti menjadi hari yang bosan seperti hari2 sebelumnye, tapi si amoi telah memberi idea kepade aku nak buat ape hari ni...

Aku pergi Miri! Ngahahaha...

Salah seorang service supervisor ajak si amoi pegi Miri...die tak ajak aku sebab die malu nak ajak...bukannye malu sebab die suke aku ke ape...haha...tapi die malu nak cakap sebab die pegi Miri untuk minum dan makan pork...

Hahahaha....sungguh TETttttt!!!

Aku peduli ape...die yang nak makan babi bukan aku...mule2 aku suruh si amoi tolong cakapkan kat die yang aku nak ikot skali, tapi si amoi ni segan nak cakapkan...demm...

Terpakse aku pegi cakap sendiri "boss u nak pegi Miri kan? nak ikot?"

"Tapi..." belom smpt die cakap ape2 aku dah jawab "ye2 tau2 nak pegi makan pork kan? u pegi la, saye tak ikot...saye nak lepak ngan member...ok?"

Die cakap ok...wah hati aku gumbira time tu...untuk pengetahuan anda die ni cine Brunei bukan melayu Brunei...jangan salah faham ye...haha...non-muslim kat sini kalau nak pegi enjoy ke,minum ke,makan pork ke, diorang pegi Labuan atau Miri...ikot mane yang dekat la...sebab kat sini minum dan makan babi adelah dilarang sama sekali...bagus kan?

Jadi kami berempat pegi ke Miri...yahoooooo!!! oh hosmetku tak ikot tapi pakgad Halliburton yang ikot..die ni orang Iban..

Knal tak Ayob? ala Ayob yang berkepale tu...ngahahahaha(gelak syaiton)...ha aku g lepak umah die la...aku tunggu die kat restoran Sugarbun,E-mart...die datang ngan Maarof amek aku..

Yang ade kat rumah die time tu ialah Amir,Along,Syaqiq dan sorang lagi sape ntah name die...aku tak ingat...sebab budak batch lain...sampai je umah tengok2 sume tengah tido...demm...aku datang diorang bleh lagi tido...haih...tetamu kehormat ni! haha...

Kitorang lepak2 jap sambil berbual2 untuk melepaskan rindu...eeeee geli aku...haha...pastu kluar g makan Nasi Lalapan...

Along si berok tu kelentong aku name die nasi lalapan sebab nasi tu ade lapan colour dan lapan rase...bajet aku bleh kene tipu dengan senang la tu...haha...ko silap orang la along...

Nasi lalapan ni hanyelah nasi putih...ditambah dengan lauk ayam goreng,tahu dan tempe goreng,timun dan sayur rebus...aku tak pasti sayur tu kangkung atau bayam...aku tak kenal sayur...sebab jarang masuk dapur...hihi...tapi ape yang pasti aku pandai makan...hahaha...

Terjurai2 air mate aku time makan...pedas nak mampos! ape yang lebih trok, penoh tisu sekeliling pinggan sebab asek kene lap peluh yang mencurah2 keluar...haha

Aku tak boleh lame2 kat Miri...lepas makan tu dah kene balik dah...sebab aku ikot orang...haih...tak puas btol..

Papehal Nasi Lalapan memang terbaek!

1 comment:

en_me said...

yes, me dah terai nasi lelapan ittewww.. memang pedas nak mam*fusss.. kannns