Sunday, October 19, 2008

Lazat,senang dan cepat dimasak...

Semalam aku dah terlepas 3 open house...rumah Jeril, rumah Harith dan rumah manager HR aku Omar Hafiz...paling rugi tak pegi rumah En.Omar...sebab anak die cun...ala2 pan-asian...

Tapi takpe...sebab aku dah puas beraye hari tu...

Semalam juge buat pertame kali aku belajar memasak dengan seriusnye...selepas pulang dari keje, aku pegi ke kedai runcit...bukan kedai runcit Kekal Mewah...tapi yang sebelah die...dan dengan pengetahuan yang ade pade hosmet aku ni, die senaraikan barang2 untuk dibeli untuk membuat spaghetti...aku tukang bawak bakul je...

Die cakap simple je tapi barang2 nye banyak jugak...sos spaghetti, spaghetti, daging kisar, bawang besar,tomato...ke tak banyak?

Sampai je rumah,kitorang teros bersiap2 untuk memasak...tapi blackout terjadi...sialan...make terganggu sebentar rancangan memasak kami...takkan nak memasak dalam gelap? kami bukan tinggal dalam gua...

Sesi memasak diteroskan pade pukul 8 lebih...agak lambat...perot aku dah crut crut ni...lapar giler ni...jadi epal menjadi santapan sementare menunggu spaghetti siap...care memasak spagetti tak perlu dinyatekan di sini...ia nye rahsie...sebab sedap sangat...maaf kerane mengecewakan anda diluar sane...

Spaghetti dah siap...baunye sangat la memukau...tak sampai 5 minit aku dah abeskan...

Aku tibe2 berminat dengan memasak...tapi aku tak reti...jika anda ade idea ape makanan yang senang dan sedap serta cepat yang boleh dibuat, sile la berkongsi...sharing is caring...

No comments: