Tuesday, October 7, 2008

2 rumah je

Berapekah bilangan rumah yang anda telah beraye ketike di kampung?

Aku 2...tak banyak pon..

Raye kali ni memang raye paling hambar dalam sejarah hidupku...kalau dulu2 termasuk tahun lepas, paling kurang pon 4 buah rumah aku pegi...tapi tahun ni...2 je beb...tak percaye? tapi percaye la...

Kesian...raye tapi macam tak raye...

1st day aku tak boleh keluar rumah sebab kesian tengok mak aku kene prepare macam2...so aku tolong la die...rumah Hajah Leha (nenek gua) ni memang famous...antare rumah faveret ketike time raye kat kampung ni...tak putus2 orang datang...dari pagi sampai ke malam orang datang...

Aku tau sebab ape...sebab lemang Hajah Leha ni sedap nak mampos...lagi2 kalau dimakan bersame rendang daging die...pergh...makan sekali pasti nak lagi...tu ape yang aku nampak la...tapi takpe time raye je diorang bleh nikmati...bagi can...

2 rumah yang aku maksudkan tu ialah rumah Hajah Leha dan rumah makcik aku kat Seremban...tapi yang aku pelik nye kan, walaupon aku tak jalan beraye sangat tapi collection duit raye aku not bad...haha...

Bukan nak berlagak tapi kenyataan...asal orang datang je orang tu bagi duit raye...terbalik tu...patutnye aku la yang kene beraye rumah diorang...tapi ape kan daye aku terime jugak...tak baik tolak rezeki...nanti kalau tak terime cakap kite sombong la, tolak rezeki la...biase la orang Melayu...so anda pon jangan buat macam tu ye...

So untuk meriahkan raye aku tahun ni, ape salahnye jemput aku ke rumah anda...boleh kan?

4 comments:

Lisa Said said...

ahahah...takpe2...sabtu nih kite tmbhkan collection rumah raya ko!! amacam?? ok?

Unknown said...

Orang ingat ko sekolah lagi kot teloq haha. Jemput datang umah

ryd said...

jom2 lisa...aku nk kompol duit raye..korang xbg siap! haha

siti otai said...

umah aku tanak datang kerr???kat soromban jerrr