Tuesday, October 21, 2008

Rabak giler!

Semalam aku tido 4 jam sahaje...bekerja 19 jam...giler bab*...

Aku tak bajet yang semalam nak start dah operation...datang ofis macam biase pukul 7.30 pagi...selepas meeting toolbox, aku pegi tengok2 pam kat vendor jap...lepas tu pegi breakfast dengan maintenance supervisor, die blanje...

"Kamu mau makan ape" tanye waiter tu...aku jawab "roti bakar sudey n milo ais"...die jawab "milo beng dan roti kawin ka?"...milo beng aku paham la,kirenye milo ais la tu...sebab same cam orang Kelantan n Terengganu...tapi...roti kawin tu ape? jadi aku ulang sekali lagi, aku mintak roti bakar...die pon ulang balik kate die, "roti kawin ka?"...aiya takkan tak faham roti bakar kot aku berbisik dalam hati..."bukan kawin,roti bakar" aku jawab...pastu die ulang balik roti kawin tu...haih...aku pon give up "ha ye la bagi la roti tu...tak kisah la jande ke,dude,cerai ke...ape2 je la"...die gelak pastu blah...rupe2nye roti kawin tu roti bakar la jugak..aiya...orang sini panggil kawin sebab lekatkan 2 roti dengan jem...haih...susah benor...bahase dah same...tapi istilah lain...

Lepas breakfast balik ofis balik...dalam pukul 9 lebih aku diajak pegi ke rig...tak sempat nak tutup laptop plak tu...sampai sane diorang suruh makan dulu...ambek tenage...makanan plak free,Shell provide...ape lagi, balon ar sampai kenyang...tapi kat offshore lagi best sebab ade chef...kat land rig takde...so pilihan makanan terhad...

Ni la first time aku tengok keadaan sebenar rig...operation land rig lebih kurang je ngan offshore rig...tapi land rig ni simple sket la...orang nak kluar masuk senang...kalau rumah dekat,boleh balik jap untuk lunch...kalau tertinggal barang boleh patah balik pegi ambek...kalau offshore sudah semestinye perkare2 tu sume tak boleh dibuat...


Aku stay kat rig dari pukul 9 lebih sampai la 2 pagi keesokannye...pergh...mate dah rabak...kelajuan berfikir dah slow...pergerakan dah slow jugak...dah lemau ar senang citer...first time pegi rig dah macam ni...baru intern, blom permanent...giler bab* ar Halliburton...Jack(service leader) lagi giler bab*...datang pagi semalam, same waktu ngan aku tapi balik tengahari tadi...tak tido2...pastu petang nye datang balik...


Aku sampai rumah pukul 2 lebih pagi semalam...mandi2 lepas tu terlentang tido...aku disuruh datang balik pukul 8 pagi tadi...tapi terlajak tido sampai pukul 10...mane leh tahan beb...pukul 10 lebih baru pegi rig...sampai la pukul 8 malam tadi baru balik...operation tu dah abes...nasib baek 2 hari je...haih...giler bab*...

2 comments:

Sakilah said...

ak bru teringat ak nyer SV pindah Brunei g Shell. ni land rig ni shell punyer ke? kem slm kt die yek~ ha3

ryd said...

yup shell punye...mcm eiffel tower kan? haha...sape name sv ko? habaq mai...