Wednesday, September 10, 2008

Yang tak nak, tu yang dapat

Aku penat sangat hari ni...ni sume gare-gare keje labtest ar ni...huh! At the moment, aku terlibat dalam labtest yang haprak sangat menyusahkan idop..(korang prasan tak aku selit sket bahase mat saleh..hehe..ni aku tribute to Ayob..ngahahaha...jangan marah Ayob)...Ari ni ade labtest, semalam pon ade,semalam punye semalam pon ade,semalam punye semalam semalam pon ade...haih...penat la aku asek nak tulis semalam je...senang cite, dari minggu lepas la..ha kan senang...haha...ngok..

So korang-korang yang amek chemical engineering tu mesti la tau kan keje-keje lab ni...selagi tak dapat ape yang kite nak, selagi tu kene ulang balik..kan? kan? ha same la ngan aku kat sini...so aku kene buat over and over again..sebenarnye bukan aku yang buat..hehe..cume bantu engineer sorang ni je...tap same je la kan...bantu pon kalau tak betol effect kat aku jugak..kan? kan?

So bermule la lab untuk ari ni...kitorang kene buat satu jenis gel yang akan digunekan untuk keje time kat offshore nanti..barang-barang sume dah siap prepare dah...engineer tu buat sume..aku tolong tengok je...haha...ye la ape la yang aku tau sangat...kang silap prepare,hasilnye kuih almond london kang...da la aku lapar giler ari ni...huhu...so dengan berpandukan kertas procedure, aku yang ingin tunjuk terer ni masukkan la ramuan-ramuan enak ke dalam bikar...tapi bende tu kawan aku si engineer ni ha dah buat dulu...rupe-rupenye die lagi terer...haha...aku baru nak tunjuk terer...haih..melepas~

Keje-keje lab ni banyak error die...sebab tu aku cakap sangat menyusahkan...kitorang tegah keje ni, "bro..btol ha u measure gel ni?" tanye si engineer...aku pon jawab "ha betol-betol"...die jawab "k..i trust u man!"..."orait~ i trust myself too man!" aku jawab sambil tanpe disedari tangan aku rapping...ala-ala penyanyi hiphop...tapi tu tipu je,tak ade la aku rapping...tu poyo sangat...haha...korang lihatlah betape sungguhnye kitorang buat keje..hehe...tapi tak menjadi la plak gel tu...ha tu la percaye aku sangat...kan dah tak jadi...haha...tapi kitorang teroskan usahe untuk dapatkan gel yang betol..kitorang bukan jenis mengalah ma~...cewah...haha...so keje punye keje, tengok-tengok jam dah nak dekat pukul 4...time's up!!! tapi untuk aku je la...hehe... sebab si engineer ni cine...tu la tak nak pose,kan tak dapat balik awal...so aku tak tau ape da jadi ngan gel tu...moge-moge jadi le...huhu..good luck bro!

3 comments:

Anonymous said...

hoit!!
lawa gk pic ko amek!

ryd said...

well~ peminat aku ar ni, amek gambar senyap2...xsempat nk posing...hahaha

Sakilah said...

ceyh...ha3.ko wat gel utk rmmbut ko r tuh.. =P