Friday, September 26, 2008

mercun

Malam ni aku nak update abes-abesan...lantak ape orang nak kate...aku tak kisah!

Jikalau anda tidak pernah bermain mercun, make anda telah kehilangan salah satu daripade zaman kanak2 yang wajib dinikmati oleh semue kanak2 yang lahir pade tahun 1980 ke atas atau mungkin kanak2 yang lahir sebelum itu lagi...pernahkah anda? cube recall...

Aku tak terlepas zaman itu...dan aku bangge...ia boleh dikatekan zaman liar ku...tapi seliar-liar aku pon liar lagi kawan aku...aku ni baek sket...tak caye sudah, kening ko senget sebelah...so biasenye perang2 mercun ni akan berlaku sepanjang bulan Ramadhan dan ketike awal Syawal...sumber mercun boleh didapati daripade kenalan-kenalan rapat yang mencari pendapatan sampingan secare haram...dari mane diorang dapat mercun tu aku pon tak tau...jangan tanye aku..kalo tak aku cocok bibir anda laju2...sumber kewangan daripade pihak pembeli pule diperoleh hasil daripade simpanan duit belanje sekolah...bulan puase dapat duit belanje jugak...biase la parents aku pemurah..hehe...so aku simpan sume duit tu dalam beg duit yang dah nak koyak...

Tibe je malam, aku menjadi liar...keluar je rumah bau2 mercun menusuk idong...menambahkan lagi semangat aku untuk turut berjuang bersame2...rakan2 seperjuangan pule dah menunggu di padang depan rumah...then kami pon menyusun strategi untuk membeli mercun ape malam tu...senang cite banyak mane duit nak 'dibakar' malam tu...sesudah mencapai kate sepakat, kami pon menuju ke rumah supplier mercun yang sangat tegar itu...

Mate kami menjadi rambang setelah melihat mercun2 yang diletakkan di atas meje...segale rancangan yang telah dirancang tidak boleh digune pakai lagi...bajet nak keluar rm5 semalam tapi terover la plak...susah dow nak kawal nafsu...macam main cs(counterstrike)...pantang duit banyak je mesti nak beli senapang2 gempak...kalau boleh pistol pon mesti nak yang gempaknye...

Terawikh? huh...tak perlu disebut lagi...confirm burn camtu je...kecik2, mane la ade kesedaran...hehe...bagi aku dulu, tibe je Ramadhan, adelah time untuk enjoy bermain mercun...tapi nasib aku malang...enjoy punye enjoy jari aku hampir nak putus...nasib baek tak putus lagi... syukur Alhamdulillah...ia terjadi akibat keangkuhanku ketike bermain mercun...time tu aku bermain mercun ketupat...mercun ketupat ni boleh dikategorikan dalam mercun yang agak power...so aku mengade2 nak baling lambat...mercun meletop 1 saat selepas aku baling...maknenye takde la jauh sangat kan kalau 1 saat tu...betol2 baru lepas dari peganganku...tu pon nasib baek aku sempat baling...kalau tak macam aku cakap tadi jari aku dah putus...tapi nasib aku baek sket,jari aku bengkak berwarne ungu kebiru-biruan...sakit giler dow...tak percaye? cube buat macam aku dah buat...anda pasti menyesal...

Selepas kejadian tu aku tobat tak nak main mercun dah...tukar karier plak...jadi pembakar meriam buluh plak..ngeeeee....

No comments: