Saturday, September 20, 2008

Air yang keruh jangan disangke tiade buaye

Aku,adul,ayob,majin dan paie..kalo anda perasan name2 berikut telah disusun mengikut abjad... ni buktinye aku pakar menyusun abjad...maaf mengarut sebentar...

Kami berlime..

Pegi ipoh nak pungut kereta adul di bengkel kereta yang terletak dekat dengan mcd..sebenarnye tak de la dekat sangat..bak kate orang putih just 'a stone's throw away'...ayat2 manis tu dilemparkan hanye la untuk memancing aku yang jadi driver ketike itu..supaye aku bersemangat... sebab ade ayat mcd kat situ...aku pantang orang ajak mcd ni..susah nak reject... jadi aku tewas dengan godaan itu..

Ketike itu masih siang...waktu yang dijanjikan untuk memungut kerete...namun janji yang telah diberikan oleh mekanik kepade adul telah dimungkiri...adul panas...mekanik tu suruh datang pade waktu malam pule...janji palsu semate-mate...

Namun adul yang berjiwe kental tetap bersemangat untuk memungut kereta die pade hari itu juge...die tetap bersabar sehingge malam...nak tak nak yang lain termasuk aku pon terpakse la tunggu sampai malam juge...

Tapi kami bukan la melangok kat bengkel tu menghadap barang2 karat sehingge malam...kami pegi ke jaya jusco...pasaraya termasyhur di ipoh...yang terkenal dikalangan remaje...same ade yang rosak mahupon yang skema...bagi aku itu merupekan peluang terbaik untuk mengusha awek2 hot...ayob pule dapat la berbelanje dengan mewahnye...begitu juge paie dan roommate nye terchenta majin..

Malam sudah tibe..

Kami berbalik kepade tujuan asal untuk memungut kereta adul...dengan menggunekan kereta sport terkenal iaitu ferrari+lamborghini model 'satria 1.3' yang berwarne kelabu, kami menuju ke bengkel kereta-karat-nampak-seperti-baru-semule....memandangkan kami menaiki super car terhangat di pasaran iaitu satria 1.3, mase yang diambil untuk ke bengkel itu sangatlah singkat...selain daripade faktor jalan shortcut...

Di bengkel...

Kereta adul tersergam indah...nampak seperti kereta porsche model 'kancil turbo'...sebelum urusan pembayaran dilakukan, adul ingin mengtest power keretanye...die tak nak ditipu...so die pon pandu cube keretanye dijalan lurus yang berade di kawasan perumahan berdekatan...die memecut sehingge 160km/hour...aku rase kalau nampak awek kat tepi jalan baru die reti nak slow...then setelah berpuas hati, make poket adul yang berkepok sebelum ini telah menjadi kosong..duitnye udah dibayar dong...

Kami berpecah...

Ayob naik kereta adul...majin n paie stay dengan kereta aku..aku rase paie dan majin terlalu kagum dengan kuase kude yang mampu dihasilkan oleh keretaku...tambahan pule kasih sayang antare majin dan paie terlalu utuh menyebabkan mereka tidak sanggup berpisah...so kami bertige menaiki super car satria...

Dalam perjalanan..

Adul berlumbe dengan kereta waja model jaguh kampung...aku pule terkial-terkial mengejar kedue-due kereta itu...jauh aku ditinggalkan...aku tidak sangke yang kereta adul telah berubah begitu sekali sehingge menjadi kereta superb duperb car..ahhhh kereta aku ape kurangnye, aku berkate dalam hati...menjadi pak turut hawa nafsuku yang membare lalu aku memecut mengejar mereka..

Air yang keruh jangan disangke tiade buaye...

Dalam keadaan jalan yang gelap dan sunyi,dikala aku sedang memecut, tibe2 muncul api di atas jalan..aku ingin mengelak ke sebelah kanan tapi aku nampak orang bergolek2..aku ingin mengelak ke sebelah kiri tapi nanti aku mati masuk gaung pulak..nak tak nak aku terpakse langgar api itu yang rupe2nye adalah motor yand sedang bergolek...lalu suatu daye yang kuat menghentam depan keretaku dan menghasilkan bunyi dentuman yang kuat..

Accident...

Majin dan aku terjerit2 tapi paie masih lagi tenang seperti selalu...itulah paie seorang yang sangat tenang dalam ape jue situasi...kereta aku pecah terok dibelah kanan depan..tayar aku pecah dan bengkok masuk kedalam..radiator pecah dan air keluar melimpah-limpah...nasib baek tak kacau enjin...kalau tak memang tak boleh gune langsung dah lepas tu..tapi aku bersyukur kami tak cedera..sebelum accident, dalam perjalanan pulang kami ternampak accident jugak...yang tu lagi terok sebab ade orang baring atas jalan yang aku rase orang tu adalah mangse accident...mulai dari saat itu, barulah aku dan majin nak pakai tali pinggang...kalau la kami tak saksikan accident sebelum tu, konpem kami dah cedera sane sini... 'so pakailah tali pinggang, anda mampu mengubahnye'

Serabut...

Aku menjadi panik dan serabut...itulah kali pertame aku terlibat dalam kemalangan...aku keluar dari kereta je ade sorang macha terjerit2 name kenny...die suruh aku tolak kereta kebelakang...aku pon tolak ar...tengok2 anjing mampos bawah kereta aku...takkan la anjing tu name kenny...giler moden..rupe2nye macha tu nak cek kawan die yan bername kenny ade bawah tu ke tak...pastu kawan die muncul dari ntah mane...tak leh blah, ade gak macha bername kenny...macha2 itu sebenarnye adalah pemilik motor yang hancur digilis kereta aku...

Konflik sebenarnye camni, macha2 tu bawak motor pastu langgar anjing kat lane sebelah...pastu macha2 tu bergolek jatuh...motor dan anjing melekat bersame lalu masuk ke lane aku...aku pon hentam kedue-duenye...lalu kereta, motor dan anjing melekat bersame...tapi yang mati anjing tu je...kesian...itulah first time aku accident...menyebabkan aku sangap kat utp selama sebulan lebih sebab kereta aku masuk bengkel...haih...

Pade hari yang same sebuah kereta masuk bengkel iaitu kereta aku, manakale sebuah lagi keluar bengkel iaitu kereta adul...huh!

2 comments:

MOK said...

bukan lepas tu kereta adul masuk bengkel balik?

sebab tak boleh masuk gear satu

yang kitorang ramai-ramai balik naik kete syuk tu

ingat tak?

nasib baik syuk ikut kita pergi balik ipoh

kalau tak dah tidur ipoh dah pada malam bersejarah tersebut

ryd said...

aah la dude..kete adul sangkut kat depan balai polis..haha