Friday, September 26, 2008

Ni kereta aku la....

Semalam ade bende lawak berlaku ketike aku nak pulang dari rumah rakan2 di wangse maju...ngahahaha...aku nak cite kat korang pon semput2...sebab bende ni lawak dow...

Setelah makan makanan free dengan rakusnye, aku pon pulang la ke rumah diorang gune LRT...nape aku pegi rumah diorang? nape aku tak balik rumah aku teros? sebab~ sebab aku park kerete aku kat situ...tompang sokojap...kat situ ade pak guard...selamat sket...tak payah bayar plak tu..ha bagus kan diorang ni sewa rumah dekat ngan LRT...sonang idop den..

K back to the point...mase aku lepas start kerete aku, tibe2 ade amoi 'sihat' berlari2 anak ke arah kerete aku...bergegar-gegar lemak die...macam lembu...haha...then dengan yakinnye die bukak pintu kerete aku dan hampir masuk...wah aku terkejot...lepas tu die tengok aku yang tenang dan kacak ni teros die malu tersipu2 macam tikos dan teros die hempas pintu kerete aku dengan kuatnye...tau la tangan ko besar macam kaki lembu tapi kalau malu pon jangan la hempas pintu tu kuat2...haih...lepas tu die blah terkedek-kedek mencari satria macam kerete aku...rupe2nye die salah kerete...ngahahahaha...bengap2...kerete aku ni ferrari kot...macam mane la boleh tersalah...haih...

Aku rase aku datang sorang2 je sebelum tu...takde tompangkan sape2 pon...aku pasti dan yakin yang aku tak tompangkan sape2 pon...tapi si amoi ni buat aku ragu2 dan terfikir yang aku ade tertinggal penumpang ke...nasib baek ko yang salah...tu la kecik2 tak nak bengap kan da besar dah malu...haha

Untuk pengetahuan korang kejadian ni adelah yang kali ke-2 berlaku kat aku...sungguh aku tak sangke bende ni akan berlaku lagi...huahuahua...1st time jadi pade suatu ketike dahulu la... once upon a time, aku pokai dan memerlukan wang...so aku pon pegi la cocok duit kat atm...lepas cocok aku pon pulang dengan menaiki kerete...time tu jem la plak kan...so aku kejap2 stop...tibe2 ade orang bukak pintu kereta aku dan dengan yakinnye teros duduk...sambil menoleh ke aku die berkate 'okeh jalan'...tapi aku tak jalan la kan...sape plak mamat tu tibe2 mempunyai kuase mengarah aku untuk meneruskan perjalanan...aku pelik...die pon pelik la sebab aku tak jalan walaupon jem dah kurang sket...lalu die menoleh ke arah aku seraye berkate 'eh salah kerete'...pastu die teros keluar dan lari macam pelesit...time tu aku ketawe sorang2 giler babi nye sampai bini orang kat dalam kerete sebelah pandang aku semacam...biar la aku tak kacau idop ko pon...pehal nak pandang pelik kat aku...aku pon teros ketawe tanpe hiraukan bini orang tu...haha..

p/s: Ni sebagai pengajaran...jangan sampai anda pule tersalah kerete...

4 comments:

epulupe said...

lawak syial!!!!!!!!!!!
description ko psl amoi tuh cm babs!!!!!!!

hahahhaa

ryd said...

btol dow amoi tu camtu..haha

Sakilah said...

ngek btul la telok ni!!
aku pon gelak sorg2..seb bek xde
laki org tgk ak bce blog ko ni!!
ha3..

Anonymous said...

hahaha..
tu r..
len kali lps msk kete..terus lock pintu..huhu