Thursday, September 25, 2008

Perot aku dah 'maju'

Kenape manusia susah nak tahan nafsu? sebab orang tu nafsu tinggi..simple kan? kenape bile berbuke nak makan itu ini, dengan tamaknye,dengan rakusnye? sebab walaupon di bulan Ramadhan syaitan takde, tapi nafsu still ade...ni sume adalah sebab nafsu...

So aku nak salahkan nafsu sebab aku melantak banyak giler ari ni..bukan ari ni tapi minggu ni..tu je la aku boleh salahkan...takkan nak salahkan chef hotel yang masak...takkan nak marah company yang bayar untuk aku berbuke...takkan nak marah parents sebab tak larang aku pegi...tak patut kan? so ni sume salah nafsu beb...kan kan?

Aku rase diri aku da jadi ahli 'perot maju'..walaupon tak obviuos..tapi aku rase mencanak-canak perot nak kembang...minggu ni sehari je aku berbuke kat rumah...iaitu ari rabu..isnin kat Hotel Impiana,selase kat chicken rice shop, khamis a.k.a ari ni aku makan kat Hotel Corus...esok ade orang ajak lagi makan kat luar...masyaALLAH...kalau tak gemok jugak tak tau la...ponek den mengunyah..

Tapi da bayar mahal-mahal takkan tak nak makan kan? tu la orang kate kite kene bijak berbelanje di bulan Ramadhan...bagi aku berbuke di rumah lagi best daripade berbuke ikot pakej...kat rumah kite takkan terase rugi..aku rase camtu la..kalau anda tak setuju,sile cube...so aku sarankan jangan la membazir nak berbuke kat hotel...kalau duit company takpe..hehe

No comments: