Monday, September 8, 2008

'KemamanG'

'Bang camne nk g Kemaman?' tanye aku kepade seorang pemude yang nampak agak peramah..beliau pon jawab 'Oh KemamanG..senang je..ade signboard nye..mu tengok2 ar nanti mesti ade nye singboard'...'emmm bang saye bukan nk pegi KemamanG, tapi Kemaman' jawab aku dalam dengan bahase yang lebih baku..'Haih mu ni same la tu, KemamanG tu Kemaman la' jawab die dgn penuh sinis...'Oh same eh' aku jawab sambil gelak2 tikus...tu la 1st problem aku on the 1st day nk mencari di mane nye 'KemamanG' di negeri Terengganu ni..

Da sampai KemamanG, nak kene cari KSB plak...haih...leceh ar...da la sorang2 je time tu...'kan bagus dapat awek KemamanG sorang konpem senang idop aku' kateku dalam hati sambil memasang angan2...KSB tu ialah 'KemamanG Supply Base'...sebot btol2 ye..'KemamanG'..bukan Kemaman...so di KSB ni la tempatnye aku kene mengerah keringat ku untuk mendapatkan 4 flat untuk internship...tp masalahnye aku xjumpe lg tempat ni..haih...then tibe2 aku trnmpk signboard KSB...waaaaa.....naik semangat aku...pastu aku pon ikut la panduan signboard tu... time da nmpk bayang2 sign besar tulis KSB aku tros diam...hati kecil ku berkate 'Pehal banyak barang2 karat je ni? xkan aku keje kt sini kot?'...memang, memang banyak barang berkarat tapi tu bukan la company aku...tu company besi buruk kot..heehe..aku pon troskn perjalanan mencari destinasi ku...

'Yes da nampak dh'...aku bukan da jumpe company aku tp trnmpk awek cun sorang...hehe..aku bajet mesti die keje kt tempat aku...tp tu sume harapan palsu je..melepas~ haih..die kojo kt tempat lain..'xpe~~bunge bukan sekuntum..ade harapan lagi ni'...kate hati kecilku..tros n tros aku mencari akhirnye aku jumpe jugak company lahabau ni..haih...penat aku cari..'tu la ngade2 nk drive, orang nk bg tiket flight ko xnk' aku complain..orang kate rezeki xelok ditolak...tp xpe aku da selamat sampai pon...so xkisah..so sape2 yg nk tau psl KemamanG..tanye la aku ..aku ni agak expert jugak la..kuikuikui

No comments: