Saturday, November 8, 2008

Secubit secukup rasenye

Aku bekerja macam biase hari ni. Takde cuti. Ape nak buat.Terpakse.Dem.

Sejak aku sampai sini 2 hari je aku cuti. Takde life langsung. Habis intern ni memang aku nak enjoy habis-habisan. Kalau boleh setiap saat.

Peranan aku hari ni berlainan dari hari2 biase. Aku jadi cikgu. Anak2 didik aku adelah dikalangan operator kat sini.

Di UTP ade sebuah pusat latihan milik Halliburton. Jadi diorang ni kene pergi sane untuk menjalani latihan.

Aku ajar diorang matematik.

Matematik diorang sangat lah lemah. Kadang2 ade bende2 basic pon diorang tak tau nak buat. Bukan tak pandai tapi takde peluang nak jadi pandai.Diorang ni terpakse berhenti sekolah awal atas sebab2 tertentu.

Kesian btol aku tengok diorang.Jadi aku nekad nak ajar sampai diorang btol2 paham.

Tapi aku tak nak la jadi cikgu matematik yang garang. Dulu mase sekolah rendah, aku ade cikgu matematik yang garang macam sial. Jenis makan anak murid.

Die selalu menyusahkan anak2 muridnye dengan kerja rumah yang berlambak. Asek nak menyusahkan anak murid je die tu.Dah takde keje kot.

Tu ape yang aku pikir mase dulu2 la. Tapi sekarang, pikir2 balik , rase nak jumpe die balik je, nak ucapkan terime kasih. Biase la dulu tak matang lagi.

Pernah sekali aku tak siap kerja yang die bagi, aku pon dapat la habuan. Secubit secukup rasenye.

"Zafuan meh dekat sket"

Aku pon pegi la dekat. Lalu special weapon digunekan. "Amek ko, penangan cubit aku" mungkin itu ape yang die kate dalam hati.

Pergh. Gua cakap lu, cubit die memang kaw-kaw nye. Terase badan naik 5 inci. Terase tinggi sekejap. Kejap je. Pastu rendah balik (Bukan pendek balik ok~)

Sengatan Cikgu Ainon memang kaw-kaw!

Aku kasik tengok kesan cubit tu kat kawan aku. Die cakap "mane ko dapat love bite ni?"

Love bite kepale hotak ko! Dungu sungguh.

Aku tobat taknak kene lagi. Sekali tu je aku kene. Semue kerja yang die bagi lepas tu, aku siapkan. Tobat taknak lagi.

No comments: