Saturday, November 15, 2008

Hersheys coklat yang lazat...

Melayan kerenah diri sendiri pada hari yang sangat bosan.

Sedang aku asyik fokus nak lelapkan mate, tibe2 kakiku disepak oleh seekor raksasa.

"Dem la mok! aku nak tido ni"

Abes basah kakiku disepak oleh raksase itu. Sebab die baru keluar dari tandas. Tapi raksase pon pandai pakai tandas?

Aku sangap hari ni. Sangap sesangap-sangap nye.

Bosan!

Aku teringat ketike di Brunei dulu, ketike waktu petang di tepi laut. Kelihatan remaje2 brunei ber-shuffle di atas satu pentas kosong. Sambil memasang lagu2 disco.

Kesian. Aku kesian sebab mereka tak dapat praktikkan skill mereka di tempat yang sepatutnye. Mane ade tempat hiburan di Brunei. Sunyi sepi. Mesti diorang tengah sangap ni, aku fikir.

Dan aku fikir kalau aku pulang ke KL, pasti aku boleh enjoy sane sini. Sekali kat sini pon bosan da. Dem.

Nasib kite serupe orang Brunei. Jadi adekah patut aku kesiankan diri sendiri juge?

Takde beza nye KL dan Brunei, aku fikir.

p/s: Ape aku mengarut ni?

No comments: