Monday, November 3, 2008

Nasi goreng ala-ala American tak la sedap sangat...

Bayangkan benda yang anda sayang rosak punah. Ape yang anda rasa atau akan buat?

Marah? Sedih? Nak mengamok? Nak kentot kuat2? Nak membunuh seseorang? Ape2 la. Lu pikir la sendiri.

Hari ni aku down sket. Barang yang aku sayang menjadi separe cacat.

Alkisah. Ade la seorang sahabat ni dengan tak sengaje telah menjatuhkan bende tu lalu menghempas drawer besi dan teros jatuh ke lantai. (lebih afdal jike bace dengan satu nafas sahaje)

Jantung aku berdegup dengan kencang semase dengar bende tu hempas drawer tu. Kedengaran bunyi yang sungguh kuat ala2 bunyi mercun pop-pop. Kire kuat la tu kan.

Fuh mengingatkan aku mase zaman sekolah menengah dulu. Mase form 2 aku dan rakan2 bawak mercun pop-pop nak kenekan perempuan. Tapi mulut sape ntah pecah, kantoi ngan cikgu disiplin.

Cikgu Rosli
. Die ni memang gengster. Dengar aje name die mesti bibir bergetar-getar ketakutan. Macam dapat penyakit parkinson. Jadi bile dah kantoi ngan die ni, mesti ade nye la bende2 pelik yang kitorang kene buat. Mase tu aku dah bayangkan die nak masukkan mercun dalam spender. Ye sampai macam tu skali aku fikir. Sebab die tu memang gengster! Cuak beb kalau kantoi ape2 ngan die.

Tapi imaginasi aku tersasar sedikit. Cikgu Rosli telah memalukan kitorang depan budak form 1. Die suruh budak kelas die mase tu baling mercun pop-pop kat kitorang. Da la kitorang beli mercun tu, kene balik kat diri sendiri plak tu. Haih. Abes berlubang dan bertompok hitam baju sekolah aku. Terase seksi plak mase tu. Dem.

Maaf tersimpang pule. Kite kat mane tadi?

Ha selepas bende tu terhempas dan terjatuh ke lantai, badanku menjadi lemah-longlai. Tak bermaye.

Tapi takde ape2 yang aku bleh buat. Nasi dah jadi bubur. Bubur jadi basi.

p/s: Aku marah sket sebenarnye tapi cube sentiase senyum dan tenang. Sungguh munafik.

No comments: