Sunday, November 30, 2008

Harapkan pagar, pagar makan padi, harapkan padi, padi dah basi...

Ungkapan diatas adelah peribahase yang digunepakai oleh Karamsinghwalia. Sumpah best bile die jadi reporter. Membuatkan aku semangat nak tengok berite Tv3.

Namun itu bukan topik kite pade kali ni.

Minggu lepas aku dapat sepucuk surat. Bapak aku bagitau, tapi die tak bagitau tu surat ape. Aku punye la keriangan bile tau aku dapat surat. Bukan selalu dow aku dapat, setahun sekali pon jangan harap.

Nak harapkan kad raye, sekarang mane pakai lagi kad2 ni, dah canggih. Skang sume pakai sms. Jimat dan senang.

Aku ingatkan surat tu datang dari member2 ke. Takpon awek ke. Skali datang dari UTP, surat invois. Barua betol. Dah la kene pos balik invois tu. Walaupon senang je nak pos tapi sumpah menyusahkan hidop sial. So terpakse aku menyusahkan bapak aku.

Dulu sekolah rendah selalu la dapat surat. Surat dari awek seh. Jangan jeles. Ngahahaha. Seminggu sekali itu sudah pasti dapat. Walaupon boleh je jumpe tiap2 hari, tapi feeling die tak same bile dapat surat. Lagi excited. Betol tak ape aku cakap?

Tiap kali aku dapat surat chenta, mesti aku suh kawan baek aku tolong jawabkan. Aku bace pastu pass kat die. Almaklum la, tulisan aku cantik sangat. Cakar ayam pon kalah.

Tapi budak pompuan tu tak tau yang surat tu bukan aku yang tulis. Die siap puji tulisan aku cantik seh. Kembang hidong. Padahal tulisan kawan aku. Ngahahaha.

Aku taknak cerite lebih lanjut. Aku nak cerite pasal kawan baek aku plak.

Die ni suke satu budak pompuan. Tapi malu nak cakap. Pastu aku suruh die antar surat je. Gune care kuno kadang2 berkesan jugak, aku cakap. Die setuju. Cantek. Mule la satu projek baeknye.

Die tulis, aku bagi isi. Biase la pengalaman dah ade.

Kahkahkahkah...

Kitorang siap letak bedak nak bagi wangi surat tu. Amacam, stylo kan kitorang? Haha...

Kawan aku nak bagi sumbat cincin skali dalam surat tu, tapi aku tak setuju. Aku cakap kat die, "Sumpah selebet dow, ko bukan nak kawin lagi pon". Tapi die degil gak. Cincin yang die beli RM10 tu die selitkan jugak. Huh lantak ko la.

Make, budak pompuan bertuah tu dapat la surat kawan aku ni. Tapi feedback die negatif dow. Die tanye, apsal letak 20 sen dengan cincin dalam surat tu? Ape maknenye?

Pasal cincin tu kawan aku bleh jawab tapi yang 20 sen tu die blur nak jawab ape. Haha. Ntah dari mane datang 20 sen tu?

Pikir punye pikir, lepas tu kawan aku baru teringat yang die termasukkan sekali 20 sen dalam surat tu tapi terlupe nak keluarkan.

HAHAHAHAHAHA. Sumpah ko bebal!

Aku hanye mampu gelak je time tu.

1 comment:

Anonymous said...

huhu..ape kaitan title ngan entry..?? wakakaka