Sunday, November 16, 2008

Presentation menyusahkan hidop...

Aku tak sempat nak tengok MU menang semalam. Tapi aku tak kisah sebab lawan Stoke City je pon. Ape sangat la Stoke City tu? Team belasahan kot, aku fikir.

Dan sangkaan aku betol lagi tepat. MU menang besar! 5-0 beb! Tapi tibe2 aku terase rugi plak tak tengok. Banyak gol tu.

Malam semalam aku lepak dengan kawan sekolah lame aku. Kami pergi lepak kat PJ. Secare spesifik di Restoran Murni. Kawan aku kate "Aku dah boring kedai mamak, jom lepak tempat lain ar".

Tapi bile aku tanye nak lepak mane, die jawab "Kedai Syed tu ok gak".

Demmit. Tadi kate dah bosan. Kemudian sorang lagi kawan aku berkate "Kite g makan western plak ar, Murni".

Sampai saje di Murni, aku tengok ramai manusia tengah lepak di restoran tu. Ramai betol orang lapar malam semalam. Oh aku lupe malam minggu rupenye. Patut la ramai. Aku rase kalah kedai mamak. Tapi ape yang istimewa sangat nye Murni ni, aku tertanye2.

Walaupon ramai, tapi kami dengan mudahnye dapat meja. Mungkin kami bernasib baik malam semalam. Aku tengok pengunjug yang lain masih lagi terpinga-pinga mencari meja kosong. Nak je aku pergi cakap kat diorang "Cube lagi malam esok".

Kawan aku selalu lepak kat situ. Jadi aku biarkan die je yang orderkan. Mule2 die mintak Pink Panther. Aku diamkan diri walaupon tak pasti ape die merepek ketike itu. Kemudian die cakap "I Love U".

Aku terkejot lalu pandang teros ke muke die. Ape kejadah kawan aku cakap ni, aku fikir. Die pon balas balik pandangan mengejot aku sambil berkate "Nape? Aku ade buat salah ke?"
'
"Nape ko cakap I Love U kat mamat ni?" aku tanye berbisik.

"Oh..tu air la ngok! Ape ko ingat aku gay ke?" balas kawan aku.Oh aku malu. Sampai tak sanggup nak tengok muke waiter tu.

Macam2 sungguh dunia ini, aku fikir. Sampai name air pon boleh macam tu sekali.

Kami order Dragon Pizza, Roti Hawaii dan Mozarella Beacon untuk santapan. Sedap jugak tapi lame2 terase muak. Papehal persoalan aku pasal restoran ni terjawab akhirnye setelah merase sendiri makanan nye. Memang sedap pon patut la ramai yang datang.

No comments: