Sunday, January 11, 2009

Perjalananku masih jauh...

Kelmarin bersamaan hari Jumaat adelah hari terakhir aku bekerja untuk menunaikan kewajipanku sebagai pelajar sebuah universiti di Toronto. Ye la aku tipu, di Tronoh sebenarnye.

Aku tak dapat nak jelaskan ape perasaan aku pade hari tu. Rase sedih ade, rase bersyukur pon ade sebab tak payah nak jumpe SV dan kelentong die untuk balik awal lagi. Hatiku bercampur baur. Susah aku nak describe.

Emosional sekejap.

Hari jumaat tu aku buat opis tu macam bapak aku punye. Datang lambat balik awal. Last day pon nak buat perangai lagi. Haih.

Dengan berpakaian kasual, aku pergi ke opis tu dan sampai kire2 pukul 9 lebih. Sampai2 je tengok orang deparment aku tinggal sorang due je. Aku ingatkan aku paling lambat. Ish diorang tu memang buat perangai. Last day aku pon diorang nak buat perangai lagi. Tuduhan melulu dilemparkan.

Tapi aku silap.

Rupe2nye ramai yang ambil cuti hari tu. Tak dapat aku nak ucapkan selamat tinggal. Sob sob.

Setelah laptop dipulangkan, pau sket barang2 company, lebih kurang pukul 11 aku chow pegi KLCC untuk lunch. Aku lunch di DOME untuk pertame kalinye dalam hidup aku. Kami berempat ketike itu. Aku, Encik Omat si manager HR, Izwan staf Finance dan Fadzli si top ten finalist program angkasawan negara. Si Fadzli ni engineer tapi staf2 Halliburton panggil die 'astonaut'. Sungguh bergaye skali nickname tu. Aku cemburu.

Aku pon lincah order makanan tanpe melihat harge makanan. Harge tak perlu dilihat sebab orang lain yang bayar. Hihi. Aku mase tu pantang nampak name pelik2 sket, teros nak order. Tapi last2 Encik Omar yang orderkan untuk aku. Sebab pelik sangat name2 makanan tu sampai aku keliru. Name air aku pon pelik, Mango Fantamagano. Nasib baek bukan Mango Fatamorgana.

Sampai disini sahaje aku bercerite. Adios.

No comments: